Konfirmasjonsinspirasjon...

Det har vært travle dager, de siste ukene her. Har planlagt, forberedt og gjennomført konfirmasjon på hjemmefronten. Så da tenkte jeg dele litt med dere. Jeg har en tendens til å ta den litt ut, så bær over med meg hvis du synes det blir for mye...


Innbydelser skulle lages og sendes ut. Har i mange år hatt liggende gammel blonde etter min mormors barndomsvenninne. Hun var sydame, og hadde samlet på masse små blonderester. De passet jo perfekt til dette formålet. Juletrepynt fra Jeanne d`Arc Living ble justert med knipetang, og noen perler ble fjernet. Limpistol er gull verdt. Bildet skrev jeg ut på akvarellark, det gir så fin struktur og fine farger.
Som kontrast brukte jeg tykke kvistark, som jeg skjærte litt større enn akvarellarket.


Da er de klare... 


Selve invitasjonsteksten limte jeg på baksiden


Bordkortene funderte jeg på en liten stund. Hadde først planer om å sy hjerter med barnebilde av konfirmanten og navnet på gjesten. Men fant ut at en familie på 5 kanskje ikke hadde like moro av 5 like stoffhjerter med bilde av konfirmanten. Da kom jeg på at jeg kunne jo bruke sort/hvite barnebilder av gjestene, og så kunne de jo finne seg selv og plassen sin. Da startet jakten på bilder...


Her er bordkortene til oss i familien. Hvit bakside, perle i tuppen
og grått fløyelsbånd til hempe...


Sangomslag brettet på langs, da tar de ikke så stor plass på bordet.
Samme bilde som på innbydelsen, for å få litt helhet. Også her har jeg brukt akvarellark...


Jeg finner masse fin inspirasjon fra Tonerose Design og hennes vakre bok.
Ble inspirert til å lage litt stæsj til kake/dessertbordet. På hennes hjemmeside ligger det maler til å skrive ut,
 og her fant jeg mal til denne boksen. Brukte samme kvistpapiret som til innbydelsene.


Konfirmanten er over middels glad i sko, og veldig fasinert av høye heler. Så da måtte jo det komme fram på et vis, derfor lagde jeg disse miniposterene  på KEEPCALM-O-MATIC. Litt strulete å få kopiert dem, lettest å lage dem via iPhone for da kunne jeg ta printscreen og sende meg dem på mail etterpå. Skrev dem ut, skjærte dem til på skjærebrettet og limte de på eskene.


Her er en haug klargjorte...


Har alltid hatt en hemmelig drøm om å bli blomsterdekoratør, men sånn ble ikke livet. Men veldig glad i blomster. Konfirmanten og jeg var helt enige om fargeskalaen og forsåvidt noen av blomstene også. Utdannede blomsterpersoner får bare se vekk, for jeg har ikke peiling på hva som er riktig måte å sette sammen ting på. Jeg følger hjerter og gjør et stunt. Tenker at blomstene er så vakre, at uansett kan jeg ikke få ødelagt det.  I vasen står det pioner i hvitt og sart rosa, sart rosa roser, syriner og masse poppel, som har så vakker grågrønn farge. Har nok vært litt inspirert av de vakre bukettene som vises i interiørmagasinet til Jeanne d`Arc Living.


Jeg er litt tilhenger av å bruke noe av det man allerede har, og disse sinkurnene har dere sett meg bruke mange ganger. Uendelige muligheter til bruk. Var heldig og kjente flere som har like, og har lånt dem.  Også mine hvitsprayede messingkandelabre fra tidlig 90-tall har vært med på utallige lag. Gir de bare et oppfriskende topplag med ny lakk. Bruker nesten bare hvite lys, slik at de ikke tar oppmerksomheten fra blomstene - uansett når jeg dekker bord. For å myke opp litt, surret jeg ringer av poppel og tredde på som lysmansjetter.


Pionhode og en krans av poppel i et stetteglass, enkelt og effektfullt innimellom på bordet. Er ikke så glad i for mye stæsj på duken, som sisoflorløpere, steiner eller annen løs pynt. Bruker da heller små glass med et blosmterhode i. Kan også gjerne være roser med eføy surret, for eksempel. Som tar opp deler av hovedblomsten...


Måtte bare vise et næbilde av de skjønne blomstene. Mine favoritter hele gjengen...


Må si at det ble i trangeste laget, men vi klarte å få inn to langbord i stua, med plass til 36 personer. Normalt står salongen her, den står nå i spisestua. Vi bråmalte stua for litt siden i fargen Antikk Grå, peisen ble også tatt, og fikk noen strøk med Vintagemalingen til Jeanne d`Arc Living i French Grey. Ble veldig fornøyd med mørk peis, etter 13 år med den hvitmalt. Forandring fryder...


To lag med servietter; Elegance brokadeservietter. Hvit middag under med sart rosalilla med perlemorskimmer, brettet til storseil...


Stekte flere runder med pikekyss i sarte pasteller. Brukte litt sort konditorfargen for å få de litt støvete i fargen. Smakt til med vanilje, de rosa har bringebærsmak.  Fint med litt bordpynt som man kan smake på mens man sitter til bords. Samme stetteglassene som pionhodene lå i....


Serviettene trenger ikke står helt rett på tallerken. For å få plass til bordkortet i tillegg, satte jeg servietten litt på skrå. Sangheftet er skjøvet under kanten på tallerken. Vurderte å legge både kniv og gaffel til venstre, men endte med en på hver side...


Pletter i luften er noe av det fineste jeg vet å bruke. Det er så enkelt, men gjør så mye av seg. Satte en rose i hver sinkurne, holder å stikke den ned i potta. Bare passe på å vanne jevnlig, så kan rosen stå der lenge...


I stedet for billedvisning på pc`n, ble det to bildecollage på veggen i stedet.  Brukte den brede vinduskarmen som gavebord. Pyntet med pioner i vase og hvite pomponger i vinduet. Fjernet liftgardinen for å få inn mest mulig lys i rommet...


Nå lurer du kanskje på hvor mange stoler jeg har med hvite trekk? Er heldig og har en nabo med like stoler, som har konfirmasjon til helga. Så vi byttelåner rett og slett. De tre mørkegrå billedrammene har jeg malt med Vintagemalingen fra Jeanne d`Arc Living, samme farge som peisinnrammingen.


I spisestua er sofaene plassert, og rommet blir som en sval liten sommerstue, blir så koselig der - bare litt trangt i gangpassasjene...


Kjøkkenbordet er skjøvet inn til vinduet og fungerte som avlastningsbord til buffeèn og til kakebordet. Hang pomponger i rosa og turkis i taket, lag på lag med duker/gamle overlaken. Gammelt overlaken har jeg også sydd liftgardin av. Ikke mulig å oppdrive ferdigsydde på 180 cm bredde...


Fant noen søte vimpler på Panduro, som jeg hang fast i duken på utsiden av bordet. Matchet resten av fargene helt perfekt...


Nydelig koldtbord/tapas fra Hærland Catering, samt noe hjemmelaget...


Her ser dere Snack-boksene fyllt med salt snacks. Babymatglass fyllt med Vaniljapanna cotta med bringebær coulie, Bringebærmousse med kremklatt, bringebær på toppen med sitronmelisseblad og sjokolademousse med kremklatt, bringebær på toppen og sitronmelisse. (En liten etterlysning på Facebook gav meg nok babymatglass) Rosa plastskjeer surret til glassene med hamptråd. Morsomme ideer som jeg ble inspirert av hos Tonerose Design.


En skogal konfirmant måtte jo ha sko på kaka. Den har jeg ikke lagd selv, men fant den på Ebay i høst, med rød såle og greier. Brukt helt hvit marsipan fra PALS, rustikt dandert for å si det sånn. Og sprayet med rosa perlemorspray...



Suksessterte. Festfin variant, brukte oppskriften til Passion4baking med sjokolade i mandelbunnen.



Sjokoladekaken hadde jeg ikke testet før, også den oppskriften fra Passion4baking, med rømme, sjokoladebiter og Jell o sjokoladepulver i kakebunnen. Den var veldig god...


Pavlova kommer man ikke utenom i vår familie, da blir det protester...


Min mor bakte svinekam, en nesten glemt kunst, mektig med akk så deilig...


Konfirmanten lagde Oreo pops med rosa Candy melt.

Da takker jeg av med dette, og håper du fikk noen ideer underveis. En fortsatt fin uke videre!
 Klem Albertine...




Kommentarer

Hei :o) Gratulerer med konfirmanten og takk for titten på den nydelige pynten. Vakkert bord med nydelig blomsteroppsats,kjemepsøt invitasjon og så utrolig koselig med de bordkortene da. Det er første gang jeg titter innom bloggen din, men det blir ikke den siste. Kjempekoselig! Legger meg til som følger. Ha en strålende kveld! Klem fra Nina
Unknown sa…
Dette er en vakker blogg. Eg blir utrolig imponert ved å lese her =) Ta gjerne siden min Skriver litt om tapetder
Obat Vimax sa…
Nice blog and article, thanks for sharing. Vimax pills
Unknown sa…
وايت شفط المجاري الدمام
اسباب انسداد البيارات:
وايت شفط المجاري بالدمام
1-الاستخدام الغير صحيح.
وايت شفط بالرياض
.2-.المواسير الحديدة القابله للصدأ
تسليك مجاري بالرياض
3-الدهون والمواد الزيتية
شركة تسليك مجاري بالرياض
-رمي المخلفات الصلبة.4
شركة تسليك مجاري بالرياض

Sophie Grace sa…
I am always searching online for articles that can help me. There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points in Features also. Keep working, great job ! Let make your blogs more plentiful on instagram with our site insta stalker
Anonym sa…
Be proud of the fact that you have the ability to rise above any situation and deliver the best no matter what the circumstances could be. Excellent article! Thank you best grill basket for your tremendous efforts in this wonderful piece of work.

Populære innlegg